Velkommen til Klovborg-Jagtforening »

Vi træner med haglbøssen på Højderyggens Skydecenter, hvor der er en traditionel jagtbane med bag-, venstre-, spids- og højreduer. Herudover er der en sportingbane og en trapbane samt høje fasaner. Trap og høje fasaner kan kombineres.

Der er altid instruktører på banen og har man brug for hjælp, skal man bare sige til.

Det er utroligt vigtigt at få trænet med sin haglbøsse. Du opnår større sikkerhed og din træfprocent forbedres, således at anskydninger minimeres.

Waidmannsheil

Flugtskydning »

Klovborg Jagtforening deltager i Vejle Amts Holdskydning og deltager også gerne i diverse øvrige skydninger på forbundsplan.

Flugtskydning »

På de 4 mandage i maj 2014 afholdes et kursus i skydning med haglgevær på Højderyggens Skydecenter, Grættrup, Nr. Snede.

Kurset er primært rettet mod nyjægere, der skal til haglprøve eller til uerfarne skytter, der ønsker at blive bedre til at skyde lerduer.  Der er plads til 21 deltagere.

Kurset indeholder en kort teoretisk gennemgang af skydestilling og forskellige teknikker til at ramme sideduer. Der vil blive undervist i fast foranhold til sideduerne. Der skydes til sideduer og bagduer - ligesom til haglprøven. Det er muligt at låne en O/U haglbøsse under kurset.

Kurset strækker sig over 4 skydedage og udover almindelig individuel instruktion, benytter vi os også af actionkameraer, der optager nogle af dine skud og skydestilling. Vi kan således analysere disse skud sammen med dig.

Kurset indeholder:

Ø  en teoretisk gennemgang af skydestilling og skydeteknik

Ø  Individuel skydning med din haglbøsse til papskive på 25 meters afstand

Ø  én instruktør pr. ca. 7 deltagere i kurset

Ø  ca. 200 skud til lerduer (patroner og lerduer er inkluderet i prisen)

Ø  en afsluttende testhaglprøve

Kurset afholdes de 4 mandage i maj med start d. 5. maj kl. 18.00. Hvis du er interesseret i at deltage, kan du sende en mail til jagt@klovborg-jagtforening.dk

Samlet pris 1.350 kr., der afregnes inden kursusstart

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Højderyggens Skydecenter er et samarbejde mellem Ejstrupholm, Nørre Snede og Klovborg Jagtforeninger.

Skydecentret har sin egen hjemmeside som du finder her.

Vejle Amts Holdskydning har også en side, som du finder her.

Mail til: jagt@klovborg-jagtforening.dk